Tuesday, May 29, 2012

Znaš li nekog dobrog



„BONO“
Pre nego što sam se preselila u Los Anđeles, zamolila sam prijatelja, Stanka, koga upoznah pod vrlo neobičnim okolnostima – let od Frankfurta do Beograda 2009.te, ako može da mi nađe privremeni smeštaj u LA. Stanko ima druga Paju koji živi u Los Anđelesu. Ne znam čoveka, ali Paja hoće da obidje stanove i preporuči mi. On je moj andjeo, čuvar u gradu andjela. Ne daj bože da mi se nešto desi, Paja sigurno priskače u pomoć.

Njegovo ime je Pavel Sfera: izvodjač, zabavljač, pesnik, fotograf, multimedialni umetnik. Ono što je neobično za njega, za celu ovu priču, i razlog zašto pravim intervju sa njim, Sfera zarađuje za život kao imitator Bonoa, pevača megapopularne grupe U2 i humanitarca a usput je i sam humanitarac, obilazeći sirotišta širom sveta ukljućujući i samu Srbiju.
-          
      Odakle si?
Rođen sam u Novog Sadu. Imao sam 4-5 godina kada smo otišli za Ameriku ali kad god sam u poseti rodbini i prijateljima u Srbiji, osećam se kao da se vraćam kući.
-        Kada si počeo da pevaš i kako se desio „Bono“?
Pevanje potiče još iz crkve. Mi smo poreklom Nazari, Rumuni iz Jugoslavije. Nedeljom ujutru bi išli u crkvu u koju bi navraćali i Rumuni iz okolnih mesta. U crkvi se pričao rumunski a uvece srpski. I jedan i drugi jezik razumem ali malo slabije pričam. U crkvi sam počeo da pevam a nedeljom i sredom uveče bile su gospel pesme.
Bono se desio oko 1979 kada sam imao 14 godina, neko je prišao i rekao da izgledam kao Bono Vox. Tada nisam znao ko je on ali sam tokom vremena sve više i više čuo o njemu. Počeo sam da sviram akustičnu gitaru . 
2001. godine otac mi umire. Tada odlučujem da hocu profesionalno da se bavim muzikom, jer svakako sam sa njom suočen još od malih nogu. Ljudi mi prilaze na raznim mestima od Home Depot prodavnica do žurki i kućnih poseta. Govore mi kako ličim na Bonoa.
Muzika je u mojim venama. 2002. godine pravim audiciju za tribjut U2 bend. Vrlo brzo smo se pročuli. Počeli smo da gostujemo po celoj Americi, moj raspored je bio kao na pravoj turneji. Počeli su da pristižu i pozivi iz raznih magazina, dnevnih novina, televizijskih stanica, preko poznatih zvezda, Bonovih prijatelja do poziva magazina Vogue da zamenim samog Bonoa na fotografisanju dok on ne dođe. Ostalo je istorija.
-           Pred koliko najviše ljudi si pevao?
Moja najveća publika bila je u Spaniji, Valensija za španski fudbalski tim Atletiko. Bilo je 25000 ljudi, imali smo ogromnu scenu kao da smo pravi U2.
-       

     Kakav je tvoj odnos sa Srbijom danas?  
Upravo sam se vratio iz Srbije. Pišem knjigu „Raising Lazarus“ o mom ocu. On je bio jako zatvoren čovek. Nikada nisam saznao od njega šta mu se stvarno desilo. A bio je na Krfu zarobljen. Uspeo sam sada da intervjuišem Jovu Kapičića i da saznam nešto više od moje familije vezano za našu istoriju. Otac, majka, još 9.toro braca i sestara i ja, došlo je u Ameriku, ali tu je bilo još 4.ro moje braće i sestara koji su umrli pre Amerike i hoću da saznam istinu. Moj otac je bio zemljoradnik, ruke su mu uvek bile u ranama. Imao je jako težak život. Dva puta je zarobljivan. Da bih saznao bar delić istine morao sam da putujem u razne delove Srbije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske. Intervjuisao i bivše zatvorenike u Svajcarskoj, Kanadi, Americi. Hocu da oživim ime mog oca kroz ljubav, pripadnost, duhovnost, humanost, želim da svet sazna o mom ocu.
-        Šta te nagoni da pomazeš sirotištima širom sveta?
Naša porodica je bila velika. Duhovno smo vezani za crkvu i Stari Zavet i što sam stariji moj senzibilitet je jači. Siročad su „kriva“ bez da su uradili nešto kriminalno. Još kada vidiš u kojim uslovima odrastaju i kako se bore za zivot, za hranu. Humanost je dobar način da se ispravi nepravda. Voleo bih da znam da ljudi mogu da žive u miru, ali to potiče od nas samih. Imajte pozitivne, dobre misli, budite strpljivi, darujte. Negujte humanost i sreću. Ljubav je glagol, mržnja takodje. Jedno potire drugo. Ko je će šta prvo zavisi od nas samih. 





STAŠIN SPOMENAR:
1.     Omiljena reč: Milost
2.     Neomiljena: Savršeno
3.     Mesto da se poseti: Samosvest
4.     Opiši svet: Dinamičan
5.     Emocija: Inspiracija
6.     Sa kime bi voleo da popricaš: Bendzamin Disraeli
7.     Tvoj moto: „Love Rocks“


     Mustang



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...