Friday, February 10, 2012

Life is a beach. Play in the sand.

Čuvaj se Dardenaca kad kameru nose. U stopu prate, šuljaju se sa njom iza izvarednog naturščika Thomas Doreta koji im ni biciklom ni kolima ne može umaći. Braća Dardenne se vraćaju temi odrastanja dece ozbiljno zanemarene od strane svojih roditelja (Rosetta, Le Fils). Cyril je dvanestogodišnji  dečak koji traži oca, koji je nestao bez ikakvog traga. Siril živi u domu za decu i izgleda da je povremeno imao kontakt sa vlastitim ocem kod kog je ostao i njegov voljeni bicikl. Film ne objašnjava odustvo majke, majka ne postoji. Uspeva da se domogne bicikla. Siril pronalazi utočište kod lokalne frizerke, Samantha (Cécile de France). Scena u kojoj mu Samante izgovara "You can hold me, but not so tight." deluje nestvarno. On će pokušati ponovo da pronađe svog oca uz njenu pomoć samo da bi otkrio da je njegov otac Guy Catoul (Jérémie Renier) zapravo potpuno odbacio Sirila iz svog života. Nestali ćale trazi sebe sa drugom ženom glumi ludilo ni da okrene telefon. Besan i odbačen postaje lak plen prijatelja“ koji ga vode u nove nevolje.


Isprva Siril izgleda nestašan i neobuzdan, ali u nastvaku filma, gledalac počinje saosećati s njim, jer ono što čini Siril je samo manifestacija traženja ljubavi i naklonost. Ostavljeno dete koje ne može artikulisati svoje osećaje rečima. Kao da mi odrasli uvek znamo. Sve što može učiniti je da iskaže svoju ljutnju na okolinu.
Sa Sesil de Frans koja izgleda kao Francuskinje nekad, koja ga prihvata i pomaže kao dobra vila u njegovoj potrazi ostaje samo prijatelj, ništa surogat majčinstvo, ništa predpubrtetsko zaljubljivanje čak i kad usled napetosti ostavi momka kad je on prisili da bira između njega i Sirila.


Slobodno sanjarite Vittoriov uradak. Jedan dečak i jedan bicikl koji će se kotrljati u vašim glavama, par koje nećete lako zaboraviti. Kako borba za opstanak utiču na dečiju psihu, prateće moralne dileme plus potraga za ljubavlju. Sirilov bes i osećaj odbačenosti jača sklonost kriminalnim aktivnostima. Samantu će posebno prožimati osećanje osujećenosti usled njegovog otpora da mu ona pruži normalan život. Stravični dijalog drugog para otac-sin nas uvodi u drugi tip odnosa roditelj dete. Sva priča o skliznuću u delikvenciju služi samo kao uvod u povratak Sesila u Samantino zaštitničko okruženje.



Dete kao zahtevni potrošač, dete kao otimač vremena, dete kao smetnja, dete kao obaveza, dete kao najdragoceniji ljudski imetka, dete kao uteha za starenje i smrt.



Otputujte na ovu plažu na XL FEST-u.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...